25. augustil toimub Tartu Ülikooli Narva kolledžis 24. pedagoogiline konverents, mille teemaks on seekord „Keel aineõppes“. Õpetajate suurima aastakonverentsi eesmärk on eestikeelsele haridusele ülemineku eel tutvustada võimalusi, kuidas toetada õppijaid teise või võõrkeele omandamisel aineõppes.
Lõimitud aine-ja keeleõpe on olnud Eesti haridusmaastikul aktuaalne teema alates keelekümblusprogrammi käivitamisest 1998. aastal ja vene õppekeelega gümnaasiumide üleminekust osalisele eestikeelsele õppele aastatel 2007−2011.
Tartu Ülikooli Narva kolledži mitmekeelse hariduse keskuse juhataja Anna Golubeva sõnul on koolis aine läbimise käigus ka teise keele omandamine muutunud taas aktuaalseks seoses üleminekuga eestikeelsele haridusele. „Pedagoogiline konverents pakub võimaluse saada osa õpetajate praktilistest kogemustest nii lõimitud aine- ja keeleõppe kui ka keelekümbluse rakendamisel. Teineteise kogemustest õppimine annab kindlustunde, et eestikeelse hariduse omandamiseks on tänaseks arvestatav ettevalmistustöö tehtud, praktikad edasiseks õppimiseks olemas ja saame üheskoos edasi liikuda,“ sõnas Golubeva.
Praktilise iseloomuga konverents on kogemuste vahetamise koda, kus osalejad saavad jagada tööriistu ja praktilisi nippe erinevates koostöö formaatides. Ligi kahekümnes kooliastmeti jaotatud eriilmelises töötoas jagavad enda kogemusi õpetajad ja spetsialistid üle-Eesti. Töötubades tuuakse näiteid erinevatest lõiminguprojektidest, õpitakse kasutama digilahendusi ja arutletakse erinevate metoodiliste lahenduste üle. Lisaks tutvustavad Narva Muuseumi töötajad konverentsil võimalusi korraldada kooli ja muuseumi vahelist koostööd. Konverentsi raames toimub ka traditsiooniks saanud posterettekannete konkurss.
Konverentsi kava ja esinejatega saab tutvuda konverentsi veebilehel.