Töökohapõhine õpe noorsootöö õppekaval

Tahad õppida noorsootööd, aga tunned, et töötamine seda ei võimalda? Oled juba noorsootöötaja, kuid tunned, et vajad teoreetilisi teadmisi juurde? Siin on sulle lahendus. Tartu Ülikooli Narva kolledžis saad õppida noorsootööd ka töökohapõhiselt.

Töökohapõhine õpe on õppevorm, kus ettevõttes või asutuses toimuva õppe osakaal on tavapärasest suurem. Töökohapõhine õpe toimub koostöös kolledži, üliõpilase ja tööandjaga noorsootöö õppekava alusel.

Õppeained, mida saad töökohapõhiselt läbida

1. õppeaastal

2. õppeaastal

3. õppeaastal

Millised kriteeriumid peavad sul täidetud olema, et asuda töökohapõhisele õppele?

  • Sul on 2-aastane töökogemus noortevaldkonnas;
  • Sa töötad õpingute ajal valdkonnas;
  • Sul on olemas tööandja poolne nõusolek ja valmisolek juhendamiseks.

Kes võib olla sinu juhendaja?

Sinu juhendajal peab olema

  • vähemalt 3-aastane töökogemus noortevaldkonnas ning
  • noorsootööga seotud kõrgharidus (sh sidusvaldkonnad nagu pedagoogika, sotsiaaltöö, kasvatusteadused, andragoogika jne) ja/või noorsootöötaja kutse.

Kui sinu võimalik juhendaja ei vasta kriteeriumitele, siis võta palun ühendust töökohapõhise õppe kontaktisikuga, et leida enda jaoks sobiv juhendaja kutseala kogukonna mentorite seast.

Õpiteekond ja leping

Selleks, et sa saaksid asuda töökohapõhisele õppele, pead 1. semestri alguses koostama koostöös ülikooli ja tööandjaga individuaalse õpiteekonna, mis koos semestriplaaniga saab osaks kolmepoolsele koostöölepingule.

AastaAineTöökohapõhise õppe ülesandedLoengutes osalemineErinevus tavaõppest
1Noortevaldkonna alused ja korraldus* omandab loenguslaidide materjali iseseisvalt ja koostab sellest kokkuvõtte
* koostab iseseisvalt noorsootöö tulevikuvisiooni
* kirjutab üles ühe tööalase situatsiooni ja selle lahenduse ning otsib teoreetilisi allikaid, mis tõendavad selle lahenduse toimivust/mittetoimivust
* sooritab iseseisvalt kodutööd 1 ja 2
* koostab 4 blogipostitust, kus analüüsib iseseisvate ülesannete sooritamist ning tulemusi
* leiab ainekursusele registreeritud üliõpilaste seast meeskonnaliikmed, kellega koostöös koostab rühmatöö ning kaitseb seda suuliselt lõpphindamisel
AINULT lõpphindamisel, kus esitletakse oma koostatud rühmatööd* ei osale loengutes
* omandab loenguslaidide materjali iseseisvalt ning koostab kõikidest materjalidest kokkuvõtte
* kirjutab individuaalsete ülesannete sooritamisest eneseanalüüsi
2Enesejuhtimine, suunamine ja refleksioon

Läbib iseseisvalt teemad (kui töökoht ja juhendaja valik seda lubavad):
* ajaplaneerimine
* juhendamine ja tagasiside andmine

Peale teema töökohal läbimist koostab blogipostituse, kus toob välja, mida sai teada ja kuidas ise rakendama hakkab.

NB! Täpne kokkulepe teemade osas, mida saab TKPÕ kaudu läbida, tehakse koostöös aine õppejõuga.

Osaleb loengutes/seminarides, mis ei puuduta TKPÕ kaudu läbitavaid teemasid.* ei osale loengutes ja seminarides, mis puudutavad ajaplaneerimise ning juhendamise ja tagasiside andmise teemasid
* omandab etteantud teemad oma töökohal
* kirjutab blogipostituse ajaplaneerimise ning juhendamise ja tagasiside andmise teemade omandamisest
2Projektijuhtimine* omandab loenguslaidide materjali iseseisvalt
* leiab ainekursusele registreeritud üliõpilaste seast meeskonnaliikmed, osaleb projektimeeskonna kohtumistel (kas virtuaalselt või füüsiliselt), koostab kirjalikult projektitaotluse ning kaitseb seda suuliselt lõpphindamisel
* täidab professionaalset blogi õppe edenemise osas (5 postitust)
* sooritab Moodle eksami
* esitab kirjalikult kokkuvõtva kodutöö
AINULT lõpphindamisel, kus esitletakse oma koostatud projekti* ei osale loengutes
* omandab loenguslaidide materjali iseseisvalt
* kirjutab iga ülesande sooritamisest eneseanalüüsi (tavaõppes ainult projekti kirjutamisest)
2Meetodid noorsootöös* omandab loenguslaidide materjali iseseisvalt
* praktiseerib töökohal noorsootöö meetodeid ja filmib vähemalt ühe meetodi rakendamise üles ning analüüsib seda professionaalses blogis
* koostab riskianalüüsi oma töölõigu osas (nt töötuba, igapäevane töö, laager, malev, projekt vms)
* täidab professionaalset blogi õppe edenemise osas (5 postitust)
* koostab valitud noorsootöö keskkonna või meetodi kirjelduse kirjalikult, mida tutvustab kaasüliõpilastele lõpphindamisel suuliselt
AINULT lõpphindamisel, kus esitletakse oma valitud meetodit või keskkonda* ei osale loengutes
* omandab loenguslaidide materjali iseseisvalt
* kirjutab iga ülesande sooritamisest eneseanalüüsi (tavaõppes ainult meetodi läbiviimisest)
* kasutab videoõppe metoodikat oma noorsootöö meetodite rakendamisel igapäevatöös
2Praktika* läbib praktika oma töökohal sooritades täiendavaid ülesandeid, mis ei kuulu üliõpilase igapäevatöö hulka
* koostab praktikaaruande
* kaitseb praktika sooritamist lõpphindamisel, kus esitab ka juhendaja tagasiside
AINULT lõpphindamisel, kus kaitstakse praktika sooritamist* läbib praktika oma töökohal sooritades täiendavaid ülesandeid, mis ei kuulu üliõpilase igapäevatöö hulka
3Enesejuhtimine, suunamine ja refleksioon

Läbib iseseisvalt teemad (kui töökoht ja juhendaja valik seda lubavad):
* coaching, mentorlus ja nõustamine
* noorte esmane nõustamine.

Peale teema töökohal läbimist koostab blogipostituse, kus toob välja, mida sai teada ja kuidas ise rakendama hakkab.

NB! Täpne kokkulepe teemade osas, mida saab TKPÕ kaudu läbida, tehakse koostöös aine õppejõuga.

Läbib iseseisvalt teemad (kui töökoht ja juhendaja valik seda lubavad):
* coaching, mentorlus ja nõustamine
* noorte esmane nõustamine.

Peale teema töökohal läbimist koostab blogipostituse, kus toob välja, mida sai teada ja kuidas ise rakendama hakkab.

NB! Täpne kokkulepe teemade osas, mida saab TKPÕ kaudu läbida, tehakse koostöös aine õppejõuga.

* ei osale loengutes ja seminarides, mis puudutavad coachingu, mentorluse ja nõustamise ning noorte esmase nõustamise teemasid
* omandab etteantud teemad oma töökohal
* kirjutab blogipostituse coachingu, mentorluse ja nõustamise ning noorte esmase nõustamise teemade omandamisest

Mulle pakuti pärast praktikal käimist noortekeskuses tööd ja see on minu meelest väga hea viis praktika lõpetamiseks.

Elen Sang, noorsootöö 3. aasta üliõpilane
Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!