Tahad õppida noorsootööd, aga tunned, et töötamine seda ei võimalda? Oled juba noorsootöötaja, kuid tunned, et vajad teoreetilisi teadmisi juurde? Siin on sulle lahendus. Tartu Ülikooli Narva kolledžis saad õppida noorsootööd ka töökohapõhiselt.
Töökohapõhine õpe on õppevorm, kus ettevõttes või asutuses toimuva õppe osakaal on tavapärasest suurem. Töökohapõhine õpe toimub koostöös kolledži, üliõpilase ja tööandjaga noorsootöö õppekava alusel.
1. õppeaastal
2. õppeaastal
3. õppeaastal
Sinu juhendajal peab olema
Kui sinu võimalik juhendaja ei vasta kriteeriumitele, siis võta palun ühendust töökohapõhise õppe kontaktisikuga, et leida enda jaoks sobiv juhendaja kutseala kogukonna mentorite seast.
Selleks, et sa saaksid asuda töökohapõhisele õppele, pead 1. semestri alguses koostama koostöös ülikooli ja tööandjaga individuaalse õpiteekonna, mis koos semestriplaaniga saab osaks kolmepoolsele koostöölepingule.
Aasta | Aine | Töökohapõhise õppe ülesanded | Loengutes osalemine | Erinevus tavaõppest |
1 | Noortevaldkonna alused ja korraldus | * omandab loenguslaidide materjali iseseisvalt ja koostab sellest kokkuvõtte * koostab iseseisvalt noorsootöö tulevikuvisiooni * kirjutab üles ühe tööalase situatsiooni ja selle lahenduse ning otsib teoreetilisi allikaid, mis tõendavad selle lahenduse toimivust/mittetoimivust * sooritab iseseisvalt kodutööd 1 ja 2 * koostab 4 blogipostitust, kus analüüsib iseseisvate ülesannete sooritamist ning tulemusi * leiab ainekursusele registreeritud üliõpilaste seast meeskonnaliikmed, kellega koostöös koostab rühmatöö ning kaitseb seda suuliselt lõpphindamisel | AINULT lõpphindamisel, kus esitletakse oma koostatud rühmatööd | * ei osale loengutes * omandab loenguslaidide materjali iseseisvalt ning koostab kõikidest materjalidest kokkuvõtte * kirjutab individuaalsete ülesannete sooritamisest eneseanalüüsi |
2 | Enesejuhtimine, suunamine ja refleksioon | Läbib iseseisvalt teemad (kui töökoht ja juhendaja valik seda lubavad): Peale teema töökohal läbimist koostab blogipostituse, kus toob välja, mida sai teada ja kuidas ise rakendama hakkab. NB! Täpne kokkulepe teemade osas, mida saab TKPÕ kaudu läbida, tehakse koostöös aine õppejõuga. | Osaleb loengutes/seminarides, mis ei puuduta TKPÕ kaudu läbitavaid teemasid. | * ei osale loengutes ja seminarides, mis puudutavad ajaplaneerimise ning juhendamise ja tagasiside andmise teemasid * omandab etteantud teemad oma töökohal * kirjutab blogipostituse ajaplaneerimise ning juhendamise ja tagasiside andmise teemade omandamisest |
2 | Projektijuhtimine | * omandab loenguslaidide materjali iseseisvalt * leiab ainekursusele registreeritud üliõpilaste seast meeskonnaliikmed, osaleb projektimeeskonna kohtumistel (kas virtuaalselt või füüsiliselt), koostab kirjalikult projektitaotluse ning kaitseb seda suuliselt lõpphindamisel * täidab professionaalset blogi õppe edenemise osas (5 postitust) * sooritab Moodle eksami * esitab kirjalikult kokkuvõtva kodutöö | AINULT lõpphindamisel, kus esitletakse oma koostatud projekti | * ei osale loengutes * omandab loenguslaidide materjali iseseisvalt * kirjutab iga ülesande sooritamisest eneseanalüüsi (tavaõppes ainult projekti kirjutamisest) |
2 | Meetodid noorsootöös | * omandab loenguslaidide materjali iseseisvalt * praktiseerib töökohal noorsootöö meetodeid ja filmib vähemalt ühe meetodi rakendamise üles ning analüüsib seda professionaalses blogis * koostab riskianalüüsi oma töölõigu osas (nt töötuba, igapäevane töö, laager, malev, projekt vms) * täidab professionaalset blogi õppe edenemise osas (5 postitust) * koostab valitud noorsootöö keskkonna või meetodi kirjelduse kirjalikult, mida tutvustab kaasüliõpilastele lõpphindamisel suuliselt | AINULT lõpphindamisel, kus esitletakse oma valitud meetodit või keskkonda | * ei osale loengutes * omandab loenguslaidide materjali iseseisvalt * kirjutab iga ülesande sooritamisest eneseanalüüsi (tavaõppes ainult meetodi läbiviimisest) * kasutab videoõppe metoodikat oma noorsootöö meetodite rakendamisel igapäevatöös |
2 | Praktika | * läbib praktika oma töökohal sooritades täiendavaid ülesandeid, mis ei kuulu üliõpilase igapäevatöö hulka * koostab praktikaaruande * kaitseb praktika sooritamist lõpphindamisel, kus esitab ka juhendaja tagasiside | AINULT lõpphindamisel, kus kaitstakse praktika sooritamist | * läbib praktika oma töökohal sooritades täiendavaid ülesandeid, mis ei kuulu üliõpilase igapäevatöö hulka |
3 | Enesejuhtimine, suunamine ja refleksioon | Läbib iseseisvalt teemad (kui töökoht ja juhendaja valik seda lubavad): Peale teema töökohal läbimist koostab blogipostituse, kus toob välja, mida sai teada ja kuidas ise rakendama hakkab. NB! Täpne kokkulepe teemade osas, mida saab TKPÕ kaudu läbida, tehakse koostöös aine õppejõuga. | Läbib iseseisvalt teemad (kui töökoht ja juhendaja valik seda lubavad): Peale teema töökohal läbimist koostab blogipostituse, kus toob välja, mida sai teada ja kuidas ise rakendama hakkab. NB! Täpne kokkulepe teemade osas, mida saab TKPÕ kaudu läbida, tehakse koostöös aine õppejõuga. | * ei osale loengutes ja seminarides, mis puudutavad coachingu, mentorluse ja nõustamise ning noorte esmase nõustamise teemasid * omandab etteantud teemad oma töökohal * kirjutab blogipostituse coachingu, mentorluse ja nõustamise ning noorte esmase nõustamise teemade omandamisest |
Mulle pakuti pärast praktikal käimist noortekeskuses tööd ja see on minu meelest väga hea viis praktika lõpetamiseks.