Pedagoogiline konverents: Õpetajaks olemine on koosõpe

Haridus- ja teadusministeerium ja Tartu Ülikooli Narva kolledž kutsuvad osalema XIX pedagoogilisel konverentsil "Õpetajaks olemine on koosõpe", mis toimub 29. augustil 2018 Tartu Ülikooli Narva Kolledžis.

Koosõpe tähendab kellega koos õppimist? Õpilaste omavahelist koos õppimist või koos õpetajaga õppimist või kahe õpetaja omavahelist koosõpetamist või kooli ja muuseumi koosõpet või kooli ja lapsevanema koosõpet? Õpilaste koosõppimist kasutatakse näitena ainetundides õpilaste sotsiaalsete ning koostööoskuste arendamise eesmärgil. Erinevate koostöös õppimise meetodite kasutamine võimaldab õpilastel oma teadmisi jagada ning üksteiselt õppida.

Miks on oluline koos õppida ja kuidas on lähenemine õppimisele muutunud ajalooliselt kogukondlikust individuaalsuseks ja tagasi kogukondlikuks koosõppimiseks? XIX Narva pedagoogilisel konverentsil esitletakse kaasaegseid lähenemisi koosõppimisest, analüüsitakse ja diskuteeritakse nüüdisaegse õpikäsituse koosõppimise ja koosõppe põhimõtteid. Eesmärk on ka tutvustada teineteisele Eesti koolide ja õpetajate häid praktikaid ja kogemusi koosõppimisest ja koos õpetamisest.

Koosõppe konverentsil käsitletakse järgmisi teemasid:

  • õpilaste koosõpe ainetundides: mida ja kuidas see arendab;
  • keelelise ja kultuurilise mitmekesisuse loomine või selle rakendamine ainetundides; eri emakeelega ja kultuuritaustaga õpilaste vastastikku rikastav koosõpe;
  • koosõppimise head praktikad: mobiilsete hariduskeskkondade loomine, kogukonna-põhine õpe, õuesõpe, ümberpööratud klassiruumi meetod ja selle tööriistad, 3D haridus jne;
  • erinevaks koosõppeks õppematerjalide loomine, sh digipädevuste arendamiseks läbi koosõppe.

Konverents on praktilise suunitlusega, kus keskendutakse peamiselt rakenduslikele meetoditele ning viiakse läbi töötubasid õpetajatele.

Konverents avatakse plenaarsessiooniga, kus on järgmised ettekanded:

  • Haridus- ja teadusministri kooliaasta alguse kõne õpetajatele
  • Haridus- ja teadusministeeriumi üldhariduse osakonna juhi ettekanne algava kooliaasta eesmärkidest ja prioriteetidest
  • Peaesineja etteaste konverentsi peateemal

Pärastlõunane programm keskendub töötubadele. Ettepanek on läbi viia järgmised töötoad õpetajatele, milledes kõigis käsitletakse juba rakendatavaid häid praktikaid:

  • Koosõpe klassiruumis ja väljaspool: kuidas rakendada koosõpet ainetundides ja kuidas kaasata muuseume, raamatukogusid ja teisi kogukondlikke asutusi õppeprotsessi
  • IT-oskuste kasutamine ja digipädevuste arendamine koosõppes: virtuaalsete meeskondade loomine ja virtuaalne koostööoskus
  • Lasteaedade mängutehnoloogiad koosõppes: sotsiaalsete ja koostööoskuste arendamine eelkoolieas
  • Õuesõppe töötuba: mida ja kuidas õues koos õppida?
  • Õpilase omakultuurilise identiteedi kujundamine koolieas: mitmekultuuriline ja –keelne koosõpe
  • Emotsionaalne intelligentsus ja peegeldus eneseharidussüsteemis (õpetaja eneseharidus)

Konverentsil on võimalik osaleda kogukonna-põhise õppe õppematerjalide ja ainetundide didaktika töötubades, mida juhivad muuseumite (Narva muuseum, Tallinna muuseumid), raamatukogude ja teiste kogukondlike organisatsioonide esindajad.

Konverentsist osavõtuks korraldatakse transport marsruudil Tallinn-Kohtla-Järve-Jõhvi-Sillamäe-Narva ja tagasi.

Konverentsi juhtkomitee:
Tatjana Babanskaja, TÜ Narva kolledži täiendkoolituse spetsialist, konverentsi peakorraldaja
Kristina Kallas, TÜ Narva kolledži direktor
Lehte Tuuling, TÜ Narva kolledži koolieelse pedagoogika assistent

Kontakt:
Tatjana Babanskaja
Tatjana.Babanskaja@ut.ee
tel. +372 740 19 14

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!