Projekti DigiKid parnerite kohtumine Saksamaal Heidelbergis 21. - 25.03. 2022.

TÜ Narva kolledži poolt ellu kutsunud Erasmus+  DigiKid projekti eesmärk on „Õpetajate oskuste arendamine eelkooliealiste laste õppimise toetamiseks digitehnoloogiate abil ja nende kaudu“ Projekt kestab kaks aastat ja keskendub järgmisele:

  • alushariduse valdkonnas olemasolevate digipedagoogika kogemuste jagamine neljas projektis osalevas riigis - Eesti, Läti, Saksamaa ja Sloveenia;
  • lasteaiaõpetajate ja lapsevanemate hinnangu välja selgitamine digipädevuste kujundamise olulisusest koolieelses eas;
  • digipedagoogika kursuse välja töötamine lasteaiaõpetajate koolituse õppekavasse, samateemalise täiendõppekursuse ja mitmekeelse avatud lähtekoodiga MOOC-i väljatöötamine praegustele ja tulevastele lasteaiaõpetajatele.

21. - 25.03. 2022 toimus Saksamaa projektipartneri Pädagogische Hochschule Heidelberg (https://www.ph-heidelberg.de/en/home.html) poolt korraldatud DigiKid Erasmus+ projekti järjekordne Learning-Teaching-Training-kohtumine, milles osalesid TÜ Narva kolledži projekti meeskonnast Katrina Abramson, Külli Kallas ja Lehte Tuuling. Toimekas nädal oli täidetud aruteluseminaride ja kogemuste vahetusega. Külastasime Heidelbergi ülikooli meedia keskust Media Centre (MeZ) (https://www.ph-heidelberg.de/mez/einblicke-ins-mez.html), kus spetsialistid tutvustasid meile õppetöös tehtavat ja erinevaid huvitavaid meediahariduse projekte. Külastasime ka tegevõpetajate toetuseks loodud Forscherstation Heidelbergi (https://www.forscherstation.info/ueber-uns/wer-wir-sind/), mis on oma sisult "vahendite raamatukogu", kust õpetajad saavad laenutada lasteaeda vahendite komplekte loodusteaduslike teadmiste arendamiseks (digivahendite abil ja ilma). Tutvusime digitehnoloogia kasutamisega lasteaia igapäevaelus külastades Fröbeli lasteaeda Mannheimis FRÖBEL-Kindergarten am Pfalzplatz (https://pfalzplatz.froebel.info/). Seminarides vaatasime üle uuringu esialgsed tulemused ja kavandasime edasise strateegia uuringus osalemise hoogustamiseks. Partnerid Sloveeniast tegid ülevaate projekti käigus ettevalmistatva üliõpilastele suunatud kursuse käivitumise esmastest tulemustest. Kavandasime edasisi tegevusi õpetajate täienduskoolituse programmi ja MOOC-i kursuse loomisel. Viimase loomisel on kindlasti abiks Priv.-Doz. Dipl.-Ing. Dr. techn.(habil) Martin Ebneri (Technische Universität Graz, Lehr- und Lerntechnologien ettekandest saadud näpunäited ja soovitused. Oma digipädevused panime proovile õues toimunud töötoas - Taking pictures from a children's perspective Filosoofide jalutuskäigul ja Heidelbergi lossis. Nädala jooksul kogusime hulganisti uusi teadmisi ja kavandasime edasised tegevused projekti edukaks läbiviimiseks. Täname Saksamaa partnereid, Prof. Dr. Jeanette Roos, Dr. Stephen Frank, B.A. Ann-Kristin von Carnap, väga hästi korraldatud LTT-meetingu korraldamise eest.

Kui Sina tahad kaasa aidata võimalikult heade ja õpetajatele vajalike õppekavade välja töötamisel jaga palun meiega oma arvamust digipädevuste kujundamise teemal. Seda saad Sa teha vastates küsimustikule järgmistel linkidel. Küsitlus on pikk aga palun täida see lõpuni ja vajuta kindlasti lõpus ka lõpetamist kinnitavat nuppu.
Iga täidetud ankeet on meie jaoks kullaväärtusega, et koostada parimat õpetajat toetavat õppekava.

KÜSIMUSED ÕPETAJATELE: https://www.soscisurvey.de/DigiKid-teachers/

KÜSIMUSED LAPSEVANEMATELE: https://www.soscisurvey.de/DigiKid_parents/

Kolledži projektimeeskonna nimel  Lehte Tuuling

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!