SVNC.TK.313. Õpetajate professionaalne eesti keel
Eesmärk
|
Arendada õpetajate erialast sõnavara ja eneseväljendusoskust intensiivse keeleõppe kaudu, keskendudes õpetaja kutsetööks vajaliku keelekasutuse vajadustele, kooskõlas õpetaja kutsestandardi kompetentside ja õpetaja kutse-eetika nõuetega.
|
Maht
|
52 akadeemilist tundi (40 tundi auditoorset tööd, 12 tundi iseseisevat tööd), 2 EAP-d
|
Kestus |
08.03.–06.04.2024
|
Toimumisaeg
|
08.03.2024 kl 10.30–17.30
09.03.2024 kl 10.30–17.30
22.03.2024 kl 10.30–17.30
23.03.2024 kl 10.30–17.30
06.04.2024 kl 10.30–17.30
|
Toimumiskoht |
Kersti Võlu Koolituskeskus, Kooli 7, 415313 Jõhvi |
Sihtrühm
|
õpetajad
|
Õppevorm |
põimõpe |
Õppekeel
|
eesti keel
|
Õppejõud
|
Maret Annuk, MA, eesti keele õpetaja, eesti keele tasemeeksami hindaja
Enda Trubok, MA, eesti keele assistent
|
Õpiväljundid
|
Kursuse läbinu
- tunneb kursuse raames käsitletud teemade ja tegevustega seotud eriala põhiterminoloogiat ja kasutab neid kohaselt;
- oskab avaldada arvamust erialasel teemal nii suuliselt kui ka kirjalikult;
- oskab koostada erinevat liiki erialaga seotud ametidokumente;
- tunneb erialast kutse-eetikat ja on tutvunud erialase kutsestandardiga
- on koostanud individuaalse erialakeele sõnastiku
- oskab koostada eneseanalüüsi, võrrelda end enne ja pärast kursuse tegevusi.
|
Sisu
|
Peamine rõhk on kuulamisel ja rääkimisel, kuid erialase sõnavara kinnistamiseks arendatakse ka kirjaliku väljendamise oskust töölehtede, eneseanalüüside ja kursuse tagasisidestamise kirjutamise kaudu. Koostatakse individuaalne sõnastik.
- Kursuse tutvustus, üliõpilaste soovide ja vajaduste ning keeletaseme kaardistamine kursuse alguses.
- Kaasaegne õpikäsitus, õpetaja kutsestandard ja eetikakoodeks.
- Eesti hariduspuu. Suulise eneseväljendusoskuse arendamine.
- Missugune peab olema 21. saj õpetaja? Kuulamisoskuse arendamine. Haridusterminoloogia kordamine.
- Rühma- ja paaristöö, rühmade esitlused: mina kui õpetaja eetikakoodeksi ja kutsestandardi järgi.
- CV ja avalduse koostamine vormistamine. Haridusterminid, nende parafraseerimine.
- Eesti haridusstrateegia aastani 2035. Koolidokumentatsioon. Tarbestiili tunnused. Levinumad keele- ja stiilivead asjaajamises.
- Kirjaliku eneseväljendusoskuse arendamine. Tarbekirjade koostamine: motivatsioonikiri, seletuskiri, volitus.
- Õpetaja töö- ja tunnikava koostamine.
- IÕK, iseloomustused, arengukava.
- Koosoleku/ arenguvestluse läbiviimine. Protokolli vormistamine ja protokollija töö.
- Lähetused. Koolitamine (lepingud, aruandlus, esildis). Käsundus- ja tööleping.
- Seadused. Juhtumikirjeldused. Rääkimis- ja arutlemisoskuse arendamine.
Iseseisev töö
Iseseisvate tööde loetelu ja juhised nende tegemiseks
1) Individuaalne erialakeele sõnastik.
2) Eneseanalüüs: Koostage (1 A4 lk) eneseanalüüs SWOT-analüüsina.
Toetuge õpetajaeetika koodeksi ja õpetajatele esitatavatele pädevustele. (Analüüsige enda tugevaid ja arendamist vajavaid kompetentse õpetajana;
Õpimapp: sisaldab kõiki kursuse materjale ja kodutöid; vormistada Narva kolledži kirjaliku tööde juhendi järgi.
|
Nõuded lõpetamiseks
|
Osavõtt õppetööst 75%
Õpimapi postitamine Moodle'isse kursuse materjalide ja kodutöödega. Arvestuse saamiseks peab õpimapp vastama 75% ulatuses nõuetele.
Õpimapi koostis:
NB! Kasutada keelevigade märkamiseks spellerit (https://www.filosoft.ee/html_speller_et) enne õpimapi postitamist Moodle'isse.
- Tiitelleht
- Sisukord
- Sissejuhatus
- Kodutööd
- Kursuse materjalid(töölehed, tekstid jne)
- Kokkuvõte
- Allikad
Õpimapp vastab Narva kolledži kirjalike tööde juhendi nõuetele.
Arvestatud: 75% õige
Arvestamata: vähem kui 75% õige
|
Lõpetajale väljastatav dokument
|
digitaalne tunnistus
|
Hind
|
tasuta
|
Registreeru koolitusele
Palun tutvuge täiendusõppes osalemisel kogutavate isikuandmete töötlemise põhimõtetega Tartu Ülikooli kodulehel.
Koolitust rahastab Haridus- ja Teadusministeerium.