Posterettekannete konkurss

Posterettekannete konkurss

Korraldab Aet Kiisla (aet.kiisla@ut.ee)

Tartu Ülikooli Narva Kolledž kuulutab pedagoogilise konverentsi raames välja üleriigilise posterettekannete konkursi “Mitmekeelsus ja distantsõpe – kuidas need üksteist toetavad?”

Mitmes keeles õppimine on juba ammu normaalne. Suuremalt või väiksemalt distantsilt õppimine samuti. Meie küsimus on, kuidas olemasolevaid võimalusi kõige mõistlikumalt kasutada? Milliseid asju on kõige mõistlikum õppida virtuaalselt, milliseid ühes ruumis koos viibides? Kuidas neid ruume ja distantse omavahel kombineerida?

Milliseid asju peaks õppima emakeeles, milliseid võõrkeeles, milliseid mõnes programmeerimiskeeles ja milleks võiks kasulik olla nende kõigi kombineerimine?

Seekordsel posterettekannete konkursil ei soovi me näha mõne vahendi või metoodika põhjalikku tutvustust vaid just seda, kuidas keeled ja distants omavahel ühendades parima tulemuse annavad. Soovime näha pikaajalisemat vaadet ja järeldusi.

Posteritel pakume võimalust kajastada mõttekäike või lahendusi, mida olete juba rakendanud või millest alles unistate. Posteril võib kajastada ka n-ö oma lugu, kuidas ise olete püüdnud sissetallatud rajalt maha astuda ja mida sellest õppinud. Võib mõelda pädevustele, mida saame õppijates arendada just kombineerides erinevaid keeli ja keskkondi.

Seekord on eriti asjakohane mõelda postri sisu ja vormi kooskõlale, sest postereid ei prindita, vaid publitseeritakse ainult veebis. Poster võib tänu sellele olla täpselt nii mitmekihiline kui autorina seda asjakohaseks peate.

Posterettekanne on peamiselt eesti keeles. Esitamise tähtaeg on 10. august 2020.

Konkursi žüriisse kuuluvad HTMi esindaja, Aasta Õpetaja ja TÜ Narva Kolledži õppejõud. Võitjad saavad auhinnad ning tööd avaldatakse Tartu Ülikooli Narva Kolledži kodulehel.

Postersessiooniga liitumiseks ja posterite konkursil osalemiseks tutvu juhendiga.

Posterettekannete konkursi kokkuvõte

Kolledži traditsiooniline pedagoogiline konverents toimus teemal “Mitmes kohas, mitmes keeles”.

Mitmes keeles ja erinevates keskkondades õppimine on normaalne. Meie küsimus posterettekannete konkursil oli, kuidas olemasolevaid võimalusi kõige edukamalt kasutada.

Auhinnatseremoonia video:

Seekord oli eriti asjakohane mõelda postri sisu ja vormi kooskõlale, sest postereid ei prinditud, vaid publitseeritakse ainult veebis. Žürii üksmeelse otsusega võitis konkursi just selline töö, kus vorm toetas sõnumit ning digitaalseid võimalusi kasutati kõige paremini ära.

Samas polnud see ka erinevate vahendite üleküllus vaid läbimõeldud ning maitsekas vormistus. Võistlustöödest enamuse moodustasid siiski klassikalised posterid, millel on samuti koht ja mõte olemas. Mitte kõik ei pea muutuma digitaalseks. Digitaalsus pole eesmärk vaid vahend kui eesmärk seda vajab.

I koht ja 500 eurot

Kaire Kivi (Kindluse Kool) „Mis on Päikesesüsteem?“ 4. klassi üldõpetuse ideekava

https://view.genial.ly/5f2957f75270ea0d99cd32ae/vertical-infographic-posterettekanne-mis-on-paikesesusteem

Võitja kommentaarid:

II koht ja 300 eurot

Vaiko Mäe (Sisekaitseakadeemia) „Erialane keeleõpe piirivalves“

https://1drv.ms/b/s!Ai08LeN5flEpx1Frx0B7tDWWwcA5?e=TzNeKZ

III koht ja 100 eurot

Svetlana Panfiljonok ja Sergei Sharkov (Narva Keeltelütseum) „Vade mecum! Tule minuga koos“

https://padlet.com/spanfiljonok/4zb8m9r2tuam6dpx

Publikulemmik

Jevgenia Kirsanova (Narva Kesklinna Gümnaasium) „Õpime kodus! Õpime Koos!“

https://www.uttv.ee/naita?id=30456

Olga Sakharuk (Kohtla-Järve Maleva Põhikool) ja Nelli Kuldmaa (Kohtla-Järve Tammiku Põhikool) „Virtuaalne pitsa“

https://www.canva.com/design/DAEEfft_Epw/EdbLvS3wKKpUCNiLSR2MTA/view?utm_content=DAEEfft_Epw

Ruth Maria Roosi-Ott (Pangapealse Lasteaed) „Kust tuleb motivatsioon?“

https://drive.google.com/file/d/15nTXCWoFxlZ4O3C1gZlggYT__poTFckL/view?usp=sharing

Nelli Kuldmaa „Mängi ja õpi!“

https://www.canva.com/design/DAEEhGtVOyU/kmGMTV_N4Gqx6l6HVkIGow/view?utm_content=DAEEhGtVOyU