Septembris avab Tartu Ülikooli Narva kolledž kaks uut mikrokraadiprogrammi, mille eesmärk on leevendada Ida-Virumaal valitsevat loodus- ja reaalainete õpetajate puudust. Programmid „Füüsika õpetamine põhikoolis: 9. klassi kursused“ ja „Matemaatikaõpetaja erialaained“ on suunatud koolides töötavatele kõrgharidusega õpetajatele ning on õppeteenustasuta.
Eesti hariduse infosüsteemi andmetel puudub igal viiendal Ida-Virumaa loodus- ja reaalainete õpetajal ainealane kvalifikatsioon ning umbes poolte õpetajate eesti keele oskus on kas puudulik või teadmata.
Tartu Ülikooli Narva kolledži õppedirektor Piret Kärtneri sõnul on olukord kriitiline kogu Eestis, kuid eriti teravalt tajutav Ida-Virumaal. „Eestikeelsele haridusele ülemineku eesliinil on üldhariduskoolid, ent ka ülikoolid peavad panustama sellesse, et valmistada ette õpetajaid, kellel on nii head ainealased teadmised kui ka eesti keele oskus,“ selgitas Kärtner.
Füüsika mikrokraadiprogrammi läbinu omandab põhjalikud teadmised 9. klassi füüsika teemadest, praktilised oskused demokatsete ja tööde läbiviimiseks ning teadmised kaasava hariduse meetodite rakendamiseks. Matemaatikaõpetaja mikrokraadiprogramm annab alusteadmised matemaatika erialaainetes, sealhulgas lineaaralgebras, tõenäosusteoorias ja integraalarvutuses ning arendab oskust ennast matemaatiliselt väljendada ja kasutada erinevaid tõestusmeetodeid.
Mõlemad programmid on koostatud Tartu Ülikooli füüsika instituudi, matemaatika ja statistika instituudi ning Narva kolledži koostöös. Õppimine toimub paindlikult töö ja muude kohustuste kõrvalt ning osalejaid nõustatakse kvalifikatsiooni omandamise järgnevates sammudes.
Lisainfot programmide kohta leiab Narva kolledži täienduskoolituse veebilehelt.