Autor:
Jarek Jõepera

Noored pole laevad, keda on vaja oskuste ja teadmistega täita

Eestis kohtab ikka veel paiguti suhtumist, et noori on vaja „kujundada“ ja „arendada“, et neist saaksid millalgi tulevikus täisväärtuslikud kodanikud. Selline suhtumine loob noortest pildi kui mittetäisväärtuslikest inimestest.

Samas on ka mõistetud, et sellise suhtumise korral jäetakse kõrvale noorte võimekus olla iseenda elus ja ühiskonnas laiemalt looja, arendaja ning muutuste elluviija rollis, ja sellega seoses on hakatud rääkima „noortekeskse lähenemise“ vajalikkusest.

Nii otsustas Tartu Ülikooli Narva kolledži teadusrühm süstematiseerida noortekeskse lähenemise kontseptsiooni, mille eesmärk oli täita mõiste „noortekeskne lähenemine“ teaduspõhise sisuga, mis võimaldaks selle käsitusviisi olemust ja tähendust Eestis terviklikult mõtestada.

Teadusrühm tõi välja viis olulist noortekeskse lähenemise komponenti ja neid selgitavat võtmeelementi.

  • Noorte õiguste järgimine
  • Tegelik osalus
  • Noorte respekteerimine
  • Noorte väärtuste teadvustamine
  • Jõustav keskkond

Loe lähemalt Õpetajate Lehest.

Pilt on dekoratiivne

Kuidas rohepöörde käigus õiglus tagada?

Foto on dekoratiivne

Narva kolledžis toimub konverents „Mõistmise mustrid: arusaamad, traditsioonid ja identiteet tänapäeva maailmas“

Energiatehnoloogia

Ülikool toob Ida-Virumaale tippspetsialiste ja tulevikutehnoloogiaid