Autor:
Tallinna Ülikooli Kirjastus

Ilmunud on kogumik „Õppejõud koostöiselt õpetamist uurimas ja arendamas"

Ilmunud kogumik „Õppejõud koostöiselt õpetamist uurimas ja arendamas" kutsub liituma diskussiooniga, mis mõtestab õpetamise tulevikku kõrghariduses. Ühendades teooria ja praktika, pakub see väärtuslikku teadmist nii õpetavatele inimestele, haridusjuhtidele kui ka kõigile, kes on huvitatud hariduse arengust.

Kogumiku koostamisel osalesid ka Tartu Ülikooli õppejõud, nende hulgas Narva kolledži avaliku halduse õppejõud Aet Kiisla. Aet, arheoloogia õppejõud Marge Konsa ja kasvatusteadlane Mari Karm uurisid, kuidas ühe aine sees antavad valikud toetavad õppimist. Kui õppija saab teha mingeidki valikuid oma äranägemise järgi, siis õpib ta mõtestatumalt ja sügavamalt. Need valikud võivad olla väga erinevad. Lihtsaim on teema valik, aga ka ülesande tüübi valimine või eksamivormi valik on tehtavad. Õppijatele on raskem see, kui nad saavad ülesannete esitamise aega valida. See oli veidi üllatav. Kõigi nende valikute pakkumise puhul on oluline õppijatele selgitada, miks valikuid pakutakse ning suunata, mille põhjal valikuid võiks teha. 

Kolleegidele ütlevad autorid, et valikute pakkumine ei tekita kokkuvõttes suurt lisatööd. Lisaaega kulub vaid alguses, valikuid planeerides ja välja töötades. Suureks abiks on e-õppe keskkond, mis valikute pakkumist lihtsustab. 

Tutvu kogumikuga...

Uudist illustreerib foto kogumiku esitluselt. Aet Kiisla on vasakult kolmas.

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!
Foto on dekoratiivne

Tühistamise loogika on tänapäeval sama nagu nõiajahil Salemis

värvilised jooned

Sillad teadusalade ja ühiskonna vahel. Miks ja kuidas teha eri valdkondi ühendavat teadustööd?

Foto on dekoratiivne

Ka õpiraskusega last on võimalik teises keeles õpetada